۱۳۹۵ خرداد ۶, پنجشنبه

نمونه ای از رسانه های پر از دروغ

چند روز پیش داشتم گشت میزدم ببینم دیگه چه نمونه ای از دروغ ها و خبرهای الکی این رسانه ها میتونم پیدا کنم که رسیدم به روزنامه ی اورشلیم پست (jerusalem post) این روزنامه در اسراییل یا به بیان درست سرزمین های اشغالی فلسطین چاپ میشه و در سال 1932 شروع به کار کرده با اسم فلسطین پست (the palestine post)که خوب قابل درک  هم هست چون اون وقت اسراییلی وجود نداشته! بعد در سال 1950 اسمش رو عوض کرده و اینی که الان هست شده!
یک خبر خیلی جالب پیدا کردم در مورد فوتبال ایران و تیم فوتبال اهواز خودمختار!!! که طبق فرمایشات این روزنامه تیم فوتبال طرفدار مخالفان اشغال اهواز توسط ایرانه!
بله ! میدونم. منم تا به حال نه اسم این تیم و نه چیزی در مورد اشغال اهواز رو شنیدم!اما خوب خیلی چیزها هست که ما نشنیدیم اما توی این رسانه ها میگن!
در زیر ترجمه ی خبر رو میتونید بخونید

 فرار به سمت پیروزی : تیم فوتبال ضد اشغالگری ایران قهرمان جام شد
 اهواز خودمختار  (منظورش استقلال اهواز هست!) تیم فوتبال نماینده ی حرکت جدایی طلبانه ی منطقه ی الاهواز که به دنبال جدایی از اشغال ایران است به حریف خود از شهر اصفهان با دو گل غلبه کرد.
منطقه ی الاهواز نام منطقه ای است که  زمانی امیر نشین خودمختاری به نام عربستان بود. در سال 1925, بعد از جدال بین امپراطوری(!!!!!!!!) عربستان و رضا خان,حکمران وقت  ایران, ایران این امیر نشین نفت خیز را تصرف و اشغال کرد. ساکنان این منطقه بیشتر اعراب اهواز هستند که با جمهوری اسلامی همبستگی ندارند و به همین دلیل است که ایران سخت در تکاپوست تا توازن جمعیتی اهواز را با ترغیب شهروندان فارس به زندگی در انجا بر هم بزند.
خوب! حالا بشینیم و فقط دروغ هایی که توی همین دو پاراگراف گفته رو بشماریم:

 1. اول از همه اینکه اسم تیم رو برای خودشون عوض کردند! به جای اینکه اسم خود تیم رو بنویسه که ESTEGHLAL E AHVAZ هست, با زیرکی استقلال رو به خودمختاری ترجمه کرده و نوشته ALAHWAZ INDEPENDENCE  !
درست مثل این میمونه که ما مثلا به جای منچستر یونایتد بگیم منچستر یکپارچه!
2. دوم اینکه اصلا استقلال اهواز نماینده ی کدام حرکت جدایی طلب هست؟ اگر نماینده ی این حرکت هست چرا ما تا به حال چیزی ازین نمایندگی نشنیدیم؟
3.اهواز دنبال جدایی از اشغال ایران است؟ اشغال؟؟؟؟؟؟ حال شما خوبه خانم نویسنده ی مقاله؟ در خط بعد حسابی توضیح میدم
4. از همه جالب تر میدونید چیه؟ اینکه اصلا تیم استقلال اهواز نبود که با تیم اصفهانی که همون ذوب آهن باشه بازی کرد, اسقلال خوزستان بود!!و استقلل خوزستان برنده ی جام شد در حالیکه استقلال اهواز اخر جدول هست.
5.اصلا این در مورد کدوم جدال,کدوم اشغال حرف میزنه؟ تا دنیا دنیا بوده اهواز داخل خاک ایران بوده و هیچ وقت هم امیرنشین خودمختاری به نام عربستان نبوده! جالب داستان اینه که نویسنده انچنان نوشته امپراطور عربستان که خواننده فکر میکنه  در مورد امپراطوری روم شرقی داره صحبت میکنه! در حالیکه خود کشور عربستان اصلا در سال 1925 هنوز تشکیل نشده بود! عربستان در سال 1932 تاسیس شده است. (منبع ویکیپدیا عربستان سعودی)حالا چطور امپراطوری ای که هنوز بوجود نیومده با رضا شاه در جدل بوده خودش یک معمایی هست که باید حل بشه
 6. و توجه کنید چطور عربستان رو بزرگ و قدرتمند جلوه داده با نوشتن امپراطور عربستان و چطور سعی کرده ایران رو کوچک نشون بده با گفتن رضا خان حکمران وقت ایران
7. و مثل اینکه کلا فراموش کردید که خوزستان و اهواز دارای جمعیت قابل توجهی از هموطنان لرعشایر بختیاری هست  ولزوما تمام ساکنان اهواز عرب نیستند

50 هزار هوادار استقلال اهواز که برای شادمانی برد تیمشان به ورزشگاه امده بودندملبس به لباس های عربی بودند و هم چنین بنر هایی در نشان با همبستگی پادشاه سعودی در دست داشتند تا وفاداری خود را به دنیای عرب نشان دهند.
"پادشاه سلمان متشکریم. امیر کویت متشکریم. اهواز عربی در کشور کویت " این ها نوشته های بنری هستند که توسط گروهی از هواداران ملبس به سرپوش های عربی در دست گرفته شده بود.
هفته ی پیش کویت میزبان کنفرانسی در مورد تقلای دنیای عرب در جهت ازاد سازی اهواز بود.
هم چنین (بر طبق این مقاله نویس دروغ گو)هزاران هوادار فریاد میزدند : "اهواز عرب است. برای ما جام عربی بیاورید" در پی پیروزی این تیم چندی از هواداران به خیابان های مرکز الاهواز ریختند و برای نشان دادن خوشحالیشان تیر هوایی شلیک کردند. در حالیکه بازیکنین به سمت سکو میرفتند تا جام را بالای سر ببرند, از درخواست مقامات برای بلند کردن بنری که شعار ضد عربی داشت سر باز زدند.

دوباره شروع میکنیم به شمارش:
1. در ادامه ی این نوشته عکس های ورزشگاه و متعاقبا عکس ادم های موجود در ورزشگاه رو میذارم ببینم چند نفر با پوشش عربی پیدا میکنیم! که البته پوشش عربی مهم نیست چون لباس بسیاری از هموطنان اهوازی و خوزستانی ماست. داستان حرف این یاوه گوست که میگه 50 هزار نفر با لباس عربی امده بودند. و برای ثابت کردن حرفش در مورد اینکه بنر هایی همراهشون بود یک عکس زپرتی گذاشته از یک نفر که تازه صورتشم پوشونده و یک برگ کاغذ دستشه نه بنر! و تازه اصلا معلوم هم نیست که این عکس برای این بازی باشه! از من اگه بپرسید با توجه به دروغ هایی که دارم میشمارم میگم این عکس اصلا برای بازی هم نیست! 
2.کدام تیر هوایی؟ اینجا مگه یمن و عمانه که مردم برن تو خیابون تیر هوایی شلیک کنن؟ مگه تیر در کردن الکیه که هر کی میخواد بره تیر در کنه؟ مگه وسط شهر صحراست که ساکنینش تفنگاشونو بیارن همینجوری تیر درکنن؟ ای بابا

محمد الاهوازی, عضو شبکه رسانه ای حرکت جدایی طلب الاهواز به روزنامه ی سعودی الوطن گفت :" ساکنان الاهواز از هر فرصتی برای ابراز مخالفت خود با اشغال اهواز  استفاده کنند". او اضافه کرد : "فوتبال یکی از مهم ترین ابزار هایی است که توسط ان میتوانیم مردم را وادار کنیم که به ما گوش کنند. ورزشگاه الاهواز یکی از اعضای درگیری ملی ما شده , جایی که میتوانیم در ان جمع شویم و بر رد اشغال و وفاداری به ملت های عربی تاکید کنیم".

 http://home.abrarnews.com/uploads/posts/2016-05/medium/1463162887_200.jpg 
 http://home.abrarnews.com/uploads/posts/2016-05/medium/1463162887_200.jpg

http://3090.ir/wp-content/uploads/2016/05/38431_914.jpg 
پرچم برزیل رو هم میبینیم تو ورزشگاه اما نه نشانه ای از یک لباس عربی هست نه بنری نه هیچی!
 http://3090.ir/wp-content/uploads/2016/05/38431_914.jpg





http://khuzestansport.ir/files/fa/news/1395/2/21/37943_737.jpg
 http://khuzestansport.ir/files/fa/news/1395/2/21/37943_737.jpg



http://www.khouznews.ir/files/fa/news_albums/122383/1678/resized/resized_68653_630.jpg            
در این عکس هم که چند نفر هموطن با لباس عربی مشخص هستند نه خبری از بنر هست  و نه از 50000 هزار تماشاگر در لباس عربی!
 http://www.khouznews.ir/files/fa/news_albums/122383/1678/resized/resized_68653_630.jpg




http://uc.niksalehi.com/up3/images/jhtvdu6o95cdxeqit670.jpg  
http://uc.niksalehi.com/up3/images/jhtvdu6o95cdxeqit670.jpg

http://uc.niksalehi.com/up3/images/5t9enalt308kodju7p7h.jpg  
http://uc.niksalehi.com/up3/images/5t9enalt308kodju7p7h.jpg 
از تفنگ و تیر هوایی هم که خبری نیست!

یکی از هموطنان عرب ما هم که واقعا با لباس عربی ورزشگاه بود اینقدر از برد تیمش خوشحال بود که ایست قلبی کرد! اونوقت میگن جدایی طلب!
خوب حالا خودتون کلاهتون رو قاضی کنید
اگر واقعا یکی ازین چیزهایی که توی این مقاله هست درست بود,نباید یک نمونه ازش رو توی کل اینترنت پیدا میکردم؟ نباید حداقل یک نمونه عکس ازین ادعا ها پیدا میشد توی کل خبر ها و گزارشات مربوط به این بازی؟

تنها عکسی که ازین ادعای اونها پیدا میشه,عکسی هست که خودشون توی روزنامه شون گذاشتند و بس!
 http://www.jpost.com/HttpHandlers/ShowImage.ashx?id=340503&h=530&w=758
 http://www.jpost.com/HttpHandlers/ShowImage.ashx?id=340503&h=530&w=758

چیزی پیدا نمیکنید  چون نیست! نبوده! همش دروغه! بله شما اگه توی اینترنت دنبال عکسهایی از ماجراهای جدایی طلبانه  در میان بازی های تراکتور سازی بگردید ممکن هست چند تایی پیدا کنید چون اتفاق افتاده! اما ازین هیچی پیدا نمیکنید جون تمامش دروغ محض هست
دیگه راستش نمیدونم چی بگم. وقتی یک روزنامه ( که تصادفا اسراییلی هست. چه تصادف جالبی) توی روز روشن اینطوری خبر صد در صد دروغ مینویسه و هیچ ترسی نداره, از رسانه های دیگه چه انتظاری داریم؟ هیچ کی هم محتویات این برنامه ها و این خبرهایی که اینها به خوردمون میدن رو زیر سوال نمیبره .که اگه میبردیم با یک جستجوی بسیار پیش پا افتاده و ساده میدیدیم که خیلی هاشون من در اوردی هستند!
من نمیگم کدوم اخبار راست میگه چون نمیدونم. اما میدونم که اکثر این شبکه های خبری خارجی حداقل در مورد خبرهای حساس, جهت دار صحبت میکنند و فقط خبر رو ارائه نمیدند بلکه اون چیزی رو میگن که ترجیح میدند مردم بدونند نه اونچه که حقیقته.
بیایید هرچه که به خوردمان میدهند رو باور نکنیم! اینها هیچ کدام عاشق جشم و ابروی ما نیستند و هیچ گربه ای هم محض رضای خدا موش نمیگیره! این یکی دیگه راسته
پاینده ایران. 

منابع:
 http://www.jpost.com/Middle-East/Iran-News/Pro-secessionist-team-wins-Irans-soccer-championship- lauds-Saudi-king-454014
https://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر